Marketing voor verbouwingsbedrijven

We zijn allemaal bekend met de televisie serie, help mijn man is klusser. Voor eigenaren van klusbedrijven is dit misschien wel een van de beste programma’s op televisie aangezien veel mannen en gezinnen nu liever klussen uitbesteden dan dat ze er zelf aan beginnen. Natuurlijk is het in de realiteit altijd een balans vinden tussen projecten die zelf kunnen worden uitgevoerd en klussen waarvoor een aannemer moet worden ingehuurd. Jaarlijks zijn er vele huishoudens die ervoor kiezen om hun huis te verbouwen. Het verbouwen van een huis kan veel nieuwe gemakken opbrengen voor de bewoners. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe keuken of een betere badkamer. Er zijn ook veel mensen die een serre aan hun huis bouwen.

Bedrijfskans

Een dergelijke verbouwing is natuurlijk niet zelf uit te voeren. Voor bouwbedrijven zijn dergelijke verbouwingen een financiële kans. Het is belangrijk om jezelf als bouwbedrijf te marketen als specialist. Je kunt bijvoorbeeld specialiseren in het installeren van een nieuwe badkamer of specialiseren in het bouwen van een serre. Over het algemeen is het geen goed idee om je als bedrijf te marketen als een allemans zaak. Mensen zullen het niet vertrouwen als je aangeeft dat je alle soorten verbouwingen doet. Alles kunnen is gelijkstaand aan niks kunnen.

Bedrijfsuitgaven

Er zijn tegenwoordig, met de komst van het internet steeds meer entrepreneurs en bedrijven die ontzettend weinig fysieke financiële kosten hebben. Kijk naar Amazon, een winkel die helemaal geen fysieke winkel nodig heeft. Ze hebben nu natuurlijk wel fysieke distributieplaatsen maar desondanks lijkt de wereld steeds meer zich online plaats te vinden. Maar natuurlijk betekent dit voor bouwbedrijven helemaal niks, gebouwen zijn fysiek en moeten gebouwd worden. Oftewel een degelijk bouwbedrijven heeft hoge kosten, van cement tot mobiele kranen. Dit betekent dat een goed bouwbedrijf mikt op hoge inkomsten en opdrachten krijgt die honderdduizenden al dan niet miljoenen euro’s waard zijn.

Mik op de grote klanten

Als bouwbedrijf wil je marketen naar de grote klanten. Je wilt mikken op rijke mensen of bedrijven die grote budgetten hebben voor het bouwen van woningen en kantoorruimtes. Oftewel als bouwbedrijf wil je opdrachten in de sociale woningbouw vermijden. Marketing en jezelf een goede positie geven is ontzettend belangrijk voor alle bedrijven. Waarom zou je focussen op onderbetaalde opdrachten als er ook heel veel mogelijkheden zijn om betaald te worden wat je waard bent. Daarom is marketing voor bouwbedrijven ontzettend belangrijk. Zeker nu is het iets wat je via sociale media kunt verbeteren.

Geef een reactie