Je webwinkel online promoten – hoe pak je dat aan?

Of je nu recent een eigen webwinkel bent gestart of al jaren online je producten verkoopt,  het is hoe dan ook van belang dat je je webshop zo goed mogelijk promoot. Je wilt natuurlijk het liefst zoveel mogelijk bezoekers naar je website lokken, zodat je de best mogelijke resultaten boekt. Sommige webshop bezitters lukt het om zonder enige hulp een groot succes van hun webwinkel te maken, anderen schakelen liever de hulp in van een externe partij, zoals een online marketing bureau. Waar je ook voor kiest, het is nooit weg om je allereerst eens in te lezen over dit onderwerp. Om die reden hebben wij een aantal tips voor je op een rijtje gezet.

Je positie in Google

Wanneer je website op een hoge positie staat in Google, is de kans groter dat er veel bezoekers naar je webshop komen. Door zoekmachine optimalisatie toe te passen zorg je ervoor dat je shop zo hoog mogelijk in Google (en andere zoekmachines) komt te staan, zodat je uiteindelijk meer producten zult gaan verkopen. Seo optimalisatie kun je prima uitbesteden als je hier zelf geen kennis van hebt en je je er ook niet in wilt of kunt verdiepen.

Het inzetten van social media

Heb je nog geen bedrijfspagina op Facebook? Zorg er dan voor dat je dit zo snel mogelijk doet. Veel mensen kijken dagelijks op Facebook en andere social media platforms en zullen je promotiemateriaal voorbij zien komen. Zorg ervoor dat je consistent berichten plaatst en maak eventueel gebruik van social media advertising.

Begin een kortingsactie

Je kunt ervoor kiezen om slim in te spelen op de wisselende seizoenen en naderende feestdagen, afhankelijk van je doelgroep en het soort producten dat je verkoopt. Organiseer bijvoorbeeld een paasactie, een actie rondom valentijnsdag of promoot specifieke zomerse producten aan het begin van de zomer.